SaffranscookiesđŸȘ👏💗


Idag bakar jag en liten repris pĂ„ saffrans cookiesarna jag gjorde pĂ„ uppesittarkvĂ€llen😉 hĂ€r kommer receptet😊
Du behöver👇
‱ 125gram rumsmjukt smör
‱ 2 1/2dl strösocker 
‱ 2tsk vaniljsocker
‱ 1 pkt saffran 
‱ 1 1/2tsk bakpulver
‱ 4dl vetemjöl
               +
‱ 1dl strösocker till rullning

‱ 100gram vit choklad
‱ 1 hand krossade polkagrisar

Hur du gör👇
‱ sĂ€tt ugnen pĂ„ 200grader
‱ ta fram en plĂ„t och lĂ€gg pĂ„ ett bakplĂ„tspapper 
‱ blanda smör, strösocker 
‱ hĂ€ll sedan i Ă€gget och rör runt en stund till
‱ blanda i saffranet
‱ blanda vetemjöl, vaniljsocker, bakpulver i en ny skĂ„l
‱ vĂ€nd sedan ner det i smörblandningen
‱ arbeta till en smidig deg
‱ gör sedan bollar och rulla dom i socker
‱ lĂ€gg upp dom pĂ„ plĂ„ten och platta lite lĂ€tt pĂ„ dom med tummen
‱ stoppa in i mitten av ugnen i ca 7-10min

Dekorera👇
‱ smĂ€lt vit choklad 
‱ hacka polkagris
‱ doppa, rissla, dekorera cookiesarna med vita chokladen
‱ strö polkagris över ( lite Ă€t bart glitter tycker jag ocksĂ„ om att ha pĂ„đŸ˜‰) 
















Hoppas ni har ett super jullov med massa snĂ¶â„ïžđŸ’—
Kramkram ifrĂ„n Engla😊
#1 - - Anonym:

Gud vad gott det ser ut. Jag Àlskar de du gör och jag skulle bli sÄ himla glad om du kunde ge mig lite tips pÄ choklad cupceks. Och jag Àlskar dig sÄ mycket.

#2 - - Anonym:

Har du kik?❀

#3 - - hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var den enda som var fin dÀr:

Hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var otrolig

#4 - - hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var den enda som var fin dÀr:

Hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var otrolig

#5 - - hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var den enda som var fin dÀr:

Hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var otrolig

#6 - - hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var den enda som var fin dÀr:

Hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var otrolig

#7 - - hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var den enda som var fin dÀr:

Hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var otrolig

#8 - - hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var den enda som var fin dÀr:

Hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var otrolig

#9 - - hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var den enda som var fin dÀr:

Hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var otrolig

#10 - - hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var den enda som var fin dÀr:

Hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var otrolig

#11 - - hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var den enda som var fin dÀr:

Hej engla jag hejade pÄ dig pÄ Ärets sockerbagare du var otrolig

#12 - - Anonym:

Engla du Àr sÄ snÀll jag vill trÀffa dig pÄ verkligheten jag Àlskar dig engla du vann pÄ Ärets sockerbagare och jag blev sÄ glad nÀr du vann

#13 - - Anonym:

Gud va fint ( och gott ) det ser ut mÄste testa

#14 - - Anonym:

Gud va fint ( och gott ) det ser ut mÄste testa

#15 - - Anonym:

Gud va fint ( och gott ) det ser ut mÄste testa

#16 - - Anonym:

Mumms🌟 Men en sak, ska det vara egg i?

#17 - - Anonym:

Ägg*đŸ˜