Brownie med popcorn👏💗

 BĂ€sta browniesen med popcorn i‌

AlltsÄ jag Àlskar ju popcorn, choklad
 och att baka sĂ„Ă„ jag tĂ€nkte helt enkelt att det mĂ„ste jag ju göra💗
Brownies Ă€r ju som en kladdkaka men inte lika kladdig utan nĂ„got seg istĂ€llet. Den kan man skĂ€ra i fyrkanter och dekorera med ganache (chokladkrĂ€m), kokos, marshmallows, godis, nötter, dumle eller till och med jordgubbar. Servera den som den Ă€r eller med glass sĂ„ blir det bĂ€sta efterrĂ€tten. 
Jag har testat lite olika brownie recept. Och hĂ€r kommer mitt favoritrecept. 
Jag köpte caramelpopcorn i USA men vanliga svenska gÄr lika bra!
 
Du behöver👇
 
350 g mjukt smör
  • 6 dl strösocker
  • 3 dl kakao 
  • 1 dl ljus sirap
  • 1/2 tsk salt
  • 6 ekologiska Ă€gg
  • 3 dl vetemjöl
  • Popcorn

  •  
  • Hur du gör👏
  1. SÀtt ugnen pÄ 175 grader.
  2. Vispa smör och strösocker vitt och krÀmigt.
  3. Rör ner kakao, sirap och salt.
  4. Rör i ett Àgg i taget och vÀnd sist ner vetemjölet i smeten.
  5. LĂ€gg ett bakplĂ„tspapper pĂ„ en plĂ„t med kant och hĂ€ll i smeten, tryck sedan ner popcornen👌 efter det hĂ€ller du pĂ„ sista smeten👏
  6. GrĂ€dda kakan i mitten av ugnen i 30–35 minuter. Prova med en sticka, stickan ska vara lite kladdig. LĂ„t kakan svalna.


Kraam💗


HĂ€r bakade jag en halvan med jordnötter och mini marchmellows 


#1 - - Mimmi:

Herregud kan man fÄ bestÀlla godisar av Dig jag vill smaka allt....sÄ lÀckert snyggt och bara sÄ inspirerande

Svar: SjĂ€lvklart;D Ă„Ă„ tack😘
Engla

#2 - - ÄLSKARATTBAKA:

JAG ÄLSKAR ALLA DINA FANTSTISKA BAKELSER DU HAR BAKAT!!!!
OMG

Svar: Ă…Ă„ tack😝😝 blir sĂ„ glad💗
Engla

#3 - - MinnieMouse:

Oh vad jag Àlskar brownie receptet!

Svar: Ă…Ă„Ă„ vad kul att höra💓 blir super glad😝
Engla