Havre flarnđŸȘ👏💗

IgĂ„r sĂ„ bakade jag supergoda och superenkla havreflarn med min farmor👏đŸȘ det blir perfekt att servera med lite glass, jordgubbar🍓 och ett glas mjölk👌 man kan ju ocksĂ„ doppa dom i choklad eller göra dom som
Glass sandwiches👏đŸȘ🎉

HĂ€r kommer receptet👇

Du behöver👏
1,3dl mjöl
75gram smör
1dl strösocker 
1dl havregryn
2msk sirap 
2msk grÀdde
1/2tsk bakpulver

Hur du gör👌

SmÀlt smöret i en kastrull

HĂ€ll alla ingredienserna utom bakpulver i en bunke

HÀll sedan ner det smÀlta smöret i bunken och blanda ihop ingredienserna till en smet

HĂ€ll sedan i bakpulvret i smeten och och blanda snabbt ihop det

Ta sedan en tesked och klicka upp smeten med den pĂ„ ett bakplĂ„tspapper👏 ha mycket mellan rum💗

Stoppa sedan in kakorna i mitten av ugnen och grÀdda de i 6-7min

Ta sedan ut dom och de svalna

Klicka upp glass och jordgubbar och servera med mjölk👏


Klar👏💗🎉



Kraam💗
#1 - - Rebecka:

Dina saker ser jĂ€ttegoda ut😾

Svar: Ă…Ă„ vad kul att höra😝👏
Engla

#2 - - Anonym:

Kan du lĂ€gga ut receptet till din vröllopstĂ„rta du gjorde i Ă„rets sockerbagare !!đŸ˜˜â€ïž Den var sĂ„Ă„ fin!đŸ˜˜â€ïžđŸ˜đŸ˜

#3 - - Cornelia:

Jag har ocksĂ„ bakat havreflarn med min systerđŸ˜˜â€ïžđŸ’•đŸŽ‚

Svar: Ă…Ă„ vad kul👏👏 blev dom bra?💗
Engla

#4 - - Ella:

Jag har aldrig bakat i hela mitt liv❄

Svar: Ă…Ă„ dĂ„ tycker jag att du ska testa det😉
Engla

#5 - - wow det blir gott att Àta :

Wow det bilir gott att Ă„tta

Svar: Jajamensan👏💗
Engla

#6 - - Cornelia:

Jaa dom blev super❀

Svar: Ă…Ă„ vad kulâ€ïžđŸŽ‰
Engla

#7 - - Alicia_04:

Jag och min lilla syster Cornelia har testat ditt recept och det Ă€r jĂ€tte bra för min mamma Ă„t upp allting för det va sĂ„ gott💗💗👏🎉

Svar: Ă…Ă„ vad kul👏👏 jag blir sĂ„ glad💗
Engla

#8 - - Alicia_04:

Du Ă€r super duper duktig👏👏

Svar: Ă…Ă„ tack😝 blir sĂ„Ă„Ă„ glad💗
Engla

#9 - - annie:

Hur mĂ„nga grader ska det vara pĂ„ ugnen? 😚

#10 - - Engla Ă€r bĂ€st❀❀❀:

Du Ă€r bĂ€st pĂ„ att baka och du Ă€r en jĂ€tte bra förebild, jag Ă€lskar dig engla och jag sökte till Ă„retsockerbagare 2014 men kom tyvĂ€rr inte med😭

#11 - - Perla som Àlskar bakning:

Du Ă€r sĂ„ duktig✌ Jag har kommit till slutcastingen och hoppas pĂ„ att komma med🎂🍰🍼đŸȘSka till Göteborg pĂ„ fredag! Om igen du Ă€r sĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„ duktigđŸ‘đŸ‘đŸ‘đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ‘…đŸ‘…đŸ‘…
Kramar Perla👋👋👋

#12 - - Suidat:

Hej Engla!

Jag har följt din resa frĂ„n början tills det avsnittet i programmet Årets sockerbagare! Du har utvecklats enormt mycket och du Ă€r sjukt duktig, jag skulle aldrig kunna göra som du ;)

Men jag har en frÄga, jag tÀnkte baka din bröllopstÄrta du gjorde pÄ Ärets sockerbagare. Men jag hittar inte receptet, sÄ kan du skicka det till mig? //Suidat