Snickers kladdkakađŸŽ‰đŸ’—đŸ«

FĂ„r nĂ„gra dagar sen gjorde jag ett par super goda snickers kladdkakor som ni mĂ„ste testa🎉🎉🎉 
HĂ€r kommer receptet💗



:: 2 Àgg
:: 2.5 dl socker
:: 4 msk kakao
:: 2 tsk vaniljsocker
:: 100g smör
Ca 0,5-1dl jördnötter 

:: 1 dl mjöl

Kola sĂ„s🎉 ( jag anvĂ€nde kondenserad mjölk som jag har kokat upp)
:: 1/2 tsk salt



SÄ gör du:

1. SĂ€tt ugnen pĂ„ 175 grader
2. SmĂ€lt smöret i en kastrull
3. Vispa Ă€gg och socker tills det blir poröst och hĂ€ll sedan ner smöret
4. Blanda de torra ingredienserna + jordnötterna i en ny skĂ„l👏
5. HĂ€ll sedan försiktigt ner det i Ă€gg smeten

6. HĂ€ll ner smeten i smĂ„ formar




7. Klicka ner ca en halv matsked kola sĂ„s i formarna❀ och rissla lite extra jordnötter efter❀




Du kan sjĂ€lvklart ocksĂ„ göra kakan i en stor form😉👆

8. Stoppa in dom i ugnen i ca 10min




#1 - - Anonym:

Ser jĂ€ttegott ut!💗 Dock sĂ„ tĂ„l jag inte jordnötter😔

#2 - - Anonym:

Ser jĂ€ttegott ut!💗 Dock sĂ„ tĂ„l jag inte jordnötter😔

#3 - - Anonym:

Hej😊

Svar: Hej😉💗
Engla

#4 - - Anonym:

Kolla gÀrna in min blogg! www.leotass.blogg.se

#5 - - Anonym:

Jag heter ocksĂ„ engla😀 och jag Ă€lskar att bakađŸ©